Vārkavas novada informatīvais portāls
Vārda dienas 28.09.2016 01:18
Sergejs, Svetlana, Lana
Dienas teikums

Cilvēks top labāks, kad viņš var darīt to, ko viņš grib. /Z. Mauriņa/

Bērniem novada pasākumos būs jautrāk

Kā informē Vārkavas novada domes projektu vadītāja Vija Šmeikste, Vārkavas novada dome ir īstenojusi vēl vienu ELFLA fonda LEADER projektu „Pārvietojamā rotaļu laukuma iegāde Vārkavas novadā”. Šī projekta ietvaros tika iegādāta piepūšamā liela atrakcija, kuras nosaukums ir „Meža taka”, kuru varēs izmantot aktīvām nodarbībām gan bērni, gan jaunieši, organizējot dažādas komandu stafetes un citas izklaides. Atrakcija ir izmantojam gan ārā, gan iekštelpās, to var izmantot kā lēkājamo atrakciju, gan arī kā šķēršļu joslu. Atrakcija ir 11.94 m gara, 4.32 m plata un 3.5 m augsta. Atrakcijas tēma ir pieskaņota dabas toņiem: galvenais akcents ir uz zaļo krāsu. Projekta ietvaros tika iegādāts arī sumo tērpu komplekts, kurš sastāv no 2 sumo tērpiem, matrača un 2 ķiverēm. Piepūšamās atrakcijas izmantos gan kultūras centra rīkotajos pasākumos un aktivitātēs, gan sporta skola sacensībās, kur viena no aktivitātēm ir komandu stafete. Projekta kopēja izmaksu summa ir 5100.00 LVL, no kuras 4448.36LVL finansēs no Eiropas lauksaimniecības fonda lauku attīstībai, bet 494.26 LVL ir pašvaldības līdzfinansējums un 157.38 LVL ir PVN.

 

Attēlā: Jaunās atrakcijas pirmoreiz izmēģināja Rožkalnu kultūras namā, par ko īpašs prieks bija Rimicānu PII audzēkņiem. 


« Atgriezties pie rakstiem



Pēdējo reizi izmaiņas veiktas: 12.09.2016 16:04:54

Vārkavas novada pašvaldības dome
Izstrādāts SIA "DATATEKS", 2010
wheat

Kontaktinformācija
Tālrunis: 65329632, 28239646
E-pasts: dome@varkava.lv
Atbildīgais par mājas lapas saturu: Dagnija Dudarjonoka
Tālrunis: 20385972

Notikumu kalendārs
forward
forward
Veselā miesā vesels gars

Vēl joprojām sabiedrībā eksistē nepamatoti pieņēmumi, ka sirds un asinsvadu slimības (ieskaitot sirds slimības un infarktu) ir ar dzīves veidu saistītas saslimšanas, kas pamatā skar gados vecākus, turīgus cilvēkus, biežāk vīriešus. Reālā situācija pierāda, ka sirds un asinsvadu slimības skar dažādu populāciju un vecuma grupu cilvēkus, ieskaitot sievietes un bērnus. Katrs trešais nāves gadījums sieviešu populācijā ir saistīts ar sirds un asinsvadu slimībām. Ik gadu apmēram 1 miljons bērnu piedzimst jau ar iedzimtām sirds kaitēm. Turklāt bērni no sirds un asinsvadu slimībām var ciest pat divkārt – gan slimojot paši, gan redzot, kā saslimst un ar šiem veselības traucējumiem cenšas sadzīvot viņu vecāki un tuvinieki.

Līdz ar to šogad Pasaules Veselības organizācijas (PVO) Pasaules Sirds dienā  29.septembrī īpaša uzmanība tiek pievērsta sieviešu un bērnu veselībai, aktivizējot sabiedrību iesaistei dažādās sirds veselības veicināšanas aktivitātēs.

Vēl joprojām Sirds un asinsvadu slimības ir biežākais mirstības cēlonis Latvijā, kā arī pasaulē (17,3 miljoni nāves gadījumu saistībā ar sirds un asinsvadu slimībām katru gadu). Tās izraisa smagas veselības problēmas, nespēju un priekšlaicīgu nāvi, kā arī rada lielus finansiālus zaudējumus gan pašam indivīdam, gan ģimenei, gan sabiedrībai kopumā. 

Risku saslimt ar sirds un asinsvadu sistēmas slimībām ir iespējams mazināt vai pat novērst, izdarot veselīgu izvēli un mainot savu dzīvesveidu. Sirds veselības veicināšanai ir svarīgi iegaumēt šādus veselīga uztura izvēles principus:

1.    Atpazīstiet labos un sliktos taukus! Lietojiet zivis (vismaz 2 reizes nedēļā) un kvalitatīvu augu eļļu! Vislabākie tauki ir zivs tauki. Ļoti laba eļļa ir olīveļļa. Labi tauki ir kvalitatīva rapšu eļļa un citas nerafinētas augu eļļas. Slikti tauki ir dzīvnieku un piena tauki, kas veidojas augu eļļu rūpnieciskajā apstrādē.

2.      Ierobežojiet sāls daudzumu uzturā! Ne vairāk kā 5 g dienā! Nelieciet klāt sāli jau gatavam ēdienam. Samaziniet sāls daudzumu gatavojot. Izvairieties no sāļiem ēdieniem.

3.      Lietojiet daudz (vismaz 400 – 500 gramus dienā) svaigu dārzeņu, salātu, arī augļu!

4.      Izvairieties lietot uzturā ātrās ēdināšanas tipa produktus kā, piemēram, frī kartupeļi, burgeri, u.tml.

5.      Ik dienas uzņemiet vismaz 30 – 45 g šķiedrvielu, lietojot uzturā graudaugu produktus, augļus un dārzeņus.

6.     Kontrolējiet savu svaru – samaziniet saldumu un konditorejas izstrādājumu lietošanu uzturā, nelietojiet saldinātos dzērienus, ierobežojiet uzņemto kaloriju daudzumu!

7.      Ierobežojiet alkohola patēriņu, dienā nepārsniedzot 2 glāzes (20 g alkohola dienā) vīriešiem un 1 glāzi (10 g alkohola dienā)

Ievērojot šos principus, katrs var samazināt risku saslimt ar tādām slimībām kā miokarda infarkts (sirdslēkme) vai insults (sirdstrieka).

Informācija no www.vm.gov.lv

Jūsu jautājums / ieteikums domei
Aptauja

Neviena aptauja nav aktīva.


Aptauju arhīvs »