Vārkavas novada informatīvais portāls
Vārda dienas 01.10.2016 06:09
Zanda, Zandis, Lāsma
Dienas teikums

Lai kaut ko uzzinātu, kaut kas jau ir jāzina /S. Lems/

Aicina pieteikties mobilitātes programmā "Uzņēmējdarbība un rūpniecība"

Ziemeļu Ministru padomes birojs aicina Ziemeļvalstu un Baltijas reģiona mazos un vidējos uzņēmumus, biznesa inkubatorus un organizācijas pieteikties dalībai mobilitātes programmā "Uzņēmējdarbība un rūpniecība", kas veidota ar mērķi veicināt ekonomisko sadarbību, reģionālo saišu stiprināšanu un inov āciju attīstību Ziemeļvalstu un Baltijas valstu reģionā. Mobilitātes programmas ietvaros, kuru finansē Ziemeļvalstu un Baltijas valstu valdības, finansiālu atbalstu mācību vizīšu, stažēšanās un sadarbības tīklu veidošanai Ziemeļvalstu un Baltijas valstu reģionā (Somijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Dānijā, Īslandē, Latvijā, Igaunijā, Lietuvā) var saņemt uzņēmējdarbības un ražošanas jomā strādājošie. Konkursa kārtībā izvēlētajiem programmas dalībniekiem tiks atlīdzināti 70% no ceļa, uzturēšanās un apdrošināšanas izdevumiem.

Pieteikšanās termiņš - 2013. gada 5. aprīlis. Ar detalizētu informāciju par programmu un pieteikšanos var iepazīties tīmekļa vietnē www.NB8businessmobility.org. 2012. gadā finansiālajam atbalstam programmas ietvaros tika iesniegti 50 pieteikumi, no kuriem 44 tika atbalstīti. Kopējā projektiem piešķirtā summa 2012. gadā bija 170 000 latu. Šogad programmai atvēlētais finansējums pārsniedz 200 000 latu. Ziemeļvalstu un Baltijas valstu mobilitātes programmas "Uzņēmējdarbība un rūpniecība" darbības laiks ir no 2009. līdz 2013. gadam un to administrē Ziemeļu Ministru padomes birojs Latvijā. Kontaktpersona: Kārlis Valters, tel. 67213231, 26344758, e-pasts business.industry@norden.lv

 


« Atgriezties pie rakstiem



Pēdējo reizi izmaiņas veiktas: 12.09.2016 16:04:54

Vārkavas novada pašvaldības dome
Izstrādāts SIA "DATATEKS", 2010
wheat

Kontaktinformācija
Tālrunis: 65329632, 28239646
E-pasts: dome@varkava.lv
Atbildīgais par mājas lapas saturu: Dagnija Dudarjonoka
Tālrunis: 20385972

Veselā miesā vesels gars

Vēl joprojām sabiedrībā eksistē nepamatoti pieņēmumi, ka sirds un asinsvadu slimības (ieskaitot sirds slimības un infarktu) ir ar dzīves veidu saistītas saslimšanas, kas pamatā skar gados vecākus, turīgus cilvēkus, biežāk vīriešus. Reālā situācija pierāda, ka sirds un asinsvadu slimības skar dažādu populāciju un vecuma grupu cilvēkus, ieskaitot sievietes un bērnus. Katrs trešais nāves gadījums sieviešu populācijā ir saistīts ar sirds un asinsvadu slimībām. Ik gadu apmēram 1 miljons bērnu piedzimst jau ar iedzimtām sirds kaitēm. Turklāt bērni no sirds un asinsvadu slimībām var ciest pat divkārt – gan slimojot paši, gan redzot, kā saslimst un ar šiem veselības traucējumiem cenšas sadzīvot viņu vecāki un tuvinieki.

Līdz ar to šogad Pasaules Veselības organizācijas (PVO) Pasaules Sirds dienā  29.septembrī īpaša uzmanība tiek pievērsta sieviešu un bērnu veselībai, aktivizējot sabiedrību iesaistei dažādās sirds veselības veicināšanas aktivitātēs.

Vēl joprojām Sirds un asinsvadu slimības ir biežākais mirstības cēlonis Latvijā, kā arī pasaulē (17,3 miljoni nāves gadījumu saistībā ar sirds un asinsvadu slimībām katru gadu). Tās izraisa smagas veselības problēmas, nespēju un priekšlaicīgu nāvi, kā arī rada lielus finansiālus zaudējumus gan pašam indivīdam, gan ģimenei, gan sabiedrībai kopumā. 

Risku saslimt ar sirds un asinsvadu sistēmas slimībām ir iespējams mazināt vai pat novērst, izdarot veselīgu izvēli un mainot savu dzīvesveidu. Sirds veselības veicināšanai ir svarīgi iegaumēt šādus veselīga uztura izvēles principus:

1.    Atpazīstiet labos un sliktos taukus! Lietojiet zivis (vismaz 2 reizes nedēļā) un kvalitatīvu augu eļļu! Vislabākie tauki ir zivs tauki. Ļoti laba eļļa ir olīveļļa. Labi tauki ir kvalitatīva rapšu eļļa un citas nerafinētas augu eļļas. Slikti tauki ir dzīvnieku un piena tauki, kas veidojas augu eļļu rūpnieciskajā apstrādē.

2.      Ierobežojiet sāls daudzumu uzturā! Ne vairāk kā 5 g dienā! Nelieciet klāt sāli jau gatavam ēdienam. Samaziniet sāls daudzumu gatavojot. Izvairieties no sāļiem ēdieniem.

3.      Lietojiet daudz (vismaz 400 – 500 gramus dienā) svaigu dārzeņu, salātu, arī augļu!

4.      Izvairieties lietot uzturā ātrās ēdināšanas tipa produktus kā, piemēram, frī kartupeļi, burgeri, u.tml.

5.      Ik dienas uzņemiet vismaz 30 – 45 g šķiedrvielu, lietojot uzturā graudaugu produktus, augļus un dārzeņus.

6.     Kontrolējiet savu svaru – samaziniet saldumu un konditorejas izstrādājumu lietošanu uzturā, nelietojiet saldinātos dzērienus, ierobežojiet uzņemto kaloriju daudzumu!

7.      Ierobežojiet alkohola patēriņu, dienā nepārsniedzot 2 glāzes (20 g alkohola dienā) vīriešiem un 1 glāzi (10 g alkohola dienā)

Ievērojot šos principus, katrs var samazināt risku saslimt ar tādām slimībām kā miokarda infarkts (sirdslēkme) vai insults (sirdstrieka).

Informācija no www.vm.gov.lv

Jūsu jautājums / ieteikums domei
Aptauja

Neviena aptauja nav aktīva.


Aptauju arhīvs »