Vārkavas novada informatīvais portāls
Vārda dienas 01.10.2016 00:55
Zanda, Zandis, Lāsma
Dienas teikums

Lai kaut ko uzzinātu, kaut kas jau ir jāzina /S. Lems/

 

  1. Iesniegums
  2. Iesniegums par rūpnieciskās zvejas limita piešķiršanu 
  3. Iesniegums ielu tirdzniecības atļaujas saņemšanai
  4. Iesniegums par nekustamā īpašuma nodokļa paziņojuma sūtīšanu elektroniski 
  5. Iesniegums par lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformāciju par meža zemi 
  6. Iesniegums par samazinājumu zemes izpirkšanai
  7. Iesniegums par pašvaldības autotransporta izmantošanu
  8. Iesniegums par īpašuma adreses noteikšanu 
  9. Iesniegums par īpašuma nosaukuma piešķiršanu un adreses noteikšanu
  10. Iesniegums par pirmpirkuma tiesību izmantošanu uz nekustamo īpašumu
  11. Iesniegums par zemes gabala atdalīšanu un nosaukuma piešķiršanu
  12. Iesniegums izziņai par deklarēto dzīvesvietu
  13. Iesniegums par zemes nomu
  14. Iesniegums zemes vienības sadalīšanai, izstrādājot zemes ierīcības projektu
  15. Iesniegums par bērna uzņemšanu pirmsskolas izglītības iestādē (Vārkavas PII "Cimdiņš")
  16. Iesniegums par bērna uzņemšanu pirmsskolas izglītības grupā (Vārkavas vidusskola)
  17. Iesniegums par bērna uzņemšanu pirmsskolas izglītības iestādē (Rimicānu PII)
  18. Iesniegums par bērna uzņemšanu pamatizglītības programmas apguvei (Vārkavas vidusskola)
  19. Iesniegums par bērna uzņemšanu vispārējās vidējās izglītības programmas apguvei (Vārkavas vidusskola)
  20. Iesniegums par audzēkņa uzņemšanu sporta skolā
  21. Iesniegums par medījamo dzīvnieku nodarītajiem postījumiem
  22. Iesniegums par darījumiem ar lauksaimniecības zemi (fiziskai personai)
  23. Iesniegums par darījumiem ar lauksaimniecības zemi (juridiskai personai)
  24. Iesniegums Vārkavas novada Bāriņtiesai 
  25. Iesniegums (standarta) Sociālajam dienestam
  26. Iesniegums par mājokļa pabalsta piešķiršanu
  27. Iesniegums par trūcīgā statusa novērtēšanu/pabalsta piešķiršanu GMI līmeņa nodrošināšanai
  28. Iesniegums par izdevumu atmaksu par ārstēšanos slimnīcā
  29. Iesniegums par trūcīgas personas (ģimenes) statusa piešķiršanu
  30. Iztikas līdzekļu deklarācija (Sociālajam dienestam)
  31. Iesniegums par maznodrošinātas ģimenes (personas) statusa piešķiršanu

 




Pēdējo reizi izmaiņas veiktas: 23.10.2015 10:48:00

Vārkavas novada pašvaldības dome
Izstrādāts SIA "DATATEKS", 2010
wheat

Kontaktinformācija
Tālrunis: 65329632, 28239646
E-pasts: dome@varkava.lv
Atbildīgais par mājas lapas saturu: Dagnija Dudarjonoka
Tālrunis: 20385972

Veselā miesā vesels gars

Vēl joprojām sabiedrībā eksistē nepamatoti pieņēmumi, ka sirds un asinsvadu slimības (ieskaitot sirds slimības un infarktu) ir ar dzīves veidu saistītas saslimšanas, kas pamatā skar gados vecākus, turīgus cilvēkus, biežāk vīriešus. Reālā situācija pierāda, ka sirds un asinsvadu slimības skar dažādu populāciju un vecuma grupu cilvēkus, ieskaitot sievietes un bērnus. Katrs trešais nāves gadījums sieviešu populācijā ir saistīts ar sirds un asinsvadu slimībām. Ik gadu apmēram 1 miljons bērnu piedzimst jau ar iedzimtām sirds kaitēm. Turklāt bērni no sirds un asinsvadu slimībām var ciest pat divkārt – gan slimojot paši, gan redzot, kā saslimst un ar šiem veselības traucējumiem cenšas sadzīvot viņu vecāki un tuvinieki.

Līdz ar to šogad Pasaules Veselības organizācijas (PVO) Pasaules Sirds dienā  29.septembrī īpaša uzmanība tiek pievērsta sieviešu un bērnu veselībai, aktivizējot sabiedrību iesaistei dažādās sirds veselības veicināšanas aktivitātēs.

Vēl joprojām Sirds un asinsvadu slimības ir biežākais mirstības cēlonis Latvijā, kā arī pasaulē (17,3 miljoni nāves gadījumu saistībā ar sirds un asinsvadu slimībām katru gadu). Tās izraisa smagas veselības problēmas, nespēju un priekšlaicīgu nāvi, kā arī rada lielus finansiālus zaudējumus gan pašam indivīdam, gan ģimenei, gan sabiedrībai kopumā. 

Risku saslimt ar sirds un asinsvadu sistēmas slimībām ir iespējams mazināt vai pat novērst, izdarot veselīgu izvēli un mainot savu dzīvesveidu. Sirds veselības veicināšanai ir svarīgi iegaumēt šādus veselīga uztura izvēles principus:

1.    Atpazīstiet labos un sliktos taukus! Lietojiet zivis (vismaz 2 reizes nedēļā) un kvalitatīvu augu eļļu! Vislabākie tauki ir zivs tauki. Ļoti laba eļļa ir olīveļļa. Labi tauki ir kvalitatīva rapšu eļļa un citas nerafinētas augu eļļas. Slikti tauki ir dzīvnieku un piena tauki, kas veidojas augu eļļu rūpnieciskajā apstrādē.

2.      Ierobežojiet sāls daudzumu uzturā! Ne vairāk kā 5 g dienā! Nelieciet klāt sāli jau gatavam ēdienam. Samaziniet sāls daudzumu gatavojot. Izvairieties no sāļiem ēdieniem.

3.      Lietojiet daudz (vismaz 400 – 500 gramus dienā) svaigu dārzeņu, salātu, arī augļu!

4.      Izvairieties lietot uzturā ātrās ēdināšanas tipa produktus kā, piemēram, frī kartupeļi, burgeri, u.tml.

5.      Ik dienas uzņemiet vismaz 30 – 45 g šķiedrvielu, lietojot uzturā graudaugu produktus, augļus un dārzeņus.

6.     Kontrolējiet savu svaru – samaziniet saldumu un konditorejas izstrādājumu lietošanu uzturā, nelietojiet saldinātos dzērienus, ierobežojiet uzņemto kaloriju daudzumu!

7.      Ierobežojiet alkohola patēriņu, dienā nepārsniedzot 2 glāzes (20 g alkohola dienā) vīriešiem un 1 glāzi (10 g alkohola dienā)

Ievērojot šos principus, katrs var samazināt risku saslimt ar tādām slimībām kā miokarda infarkts (sirdslēkme) vai insults (sirdstrieka).

Informācija no www.vm.gov.lv

Jūsu jautājums / ieteikums domei
Aptauja

Neviena aptauja nav aktīva.


Aptauju arhīvs »