Vārkavas novada informatīvais portāls
Vārda dienas 30.09.2016 06:08
Elma, Elna, Menarda
Dienas teikums

Latvietim zeme ir svēta, gandrīz vai svētāka nekā debess. Sēklu sējot, vienojas Dievs un cilvēks. /Z. Mauriņa/

Kreisā izvēlne
     Novads fotogrāfijās
          Upmalas pagasts
          Rožkalnu pagasts
          Vārkavas pagasts
     Kontakti
     Jaunumi
     Tūrisms un atpūta
          Kā nokļūt Vārkavas novadā?
          Novads fotogrāfijās
               Upmalas pagasts
               Rožkalnu pagasts
               Vārkavas pagasts
          Apskates objekti (muzeji, dabas takas, pieminekļi, baznīcas, Arendoles muižas kungu māja)
          Viesu nami un atpūtas vietas
          Kultūras pieminekļu saraksts
          Īpaši aizsargājamas dabas teritorijas
     Informāciju ievietošanai mājaslapā sūtīt uz e-pasta adresi info@varkava.lv (līdz 20 MB). Tālrunis precizējumiem 20385972.
      Pašvaldības domes kancelejas un sekretariāta e-pasta adrese: dome@varkava.lv
sitemap
Labā izvēlne
     Domes sēžu protokoli
     Paziņojumi par domes sēdēm
     Fotogalerija
     Informatīvais izdevums "Ozolupe"
     Iesniegumu veidlapas
search
Notikumi
Aptauju vēsture
Ziņu arhīvs
Augšējā izvēlne
     Novads
          Vārkavas novada vēsture
          Vārkavas novada karte
          Kultūrvēsturiskais mantojums
          Vārkavas novada ģerbonis
          Jaunākie izdevumi par novadu un novadnieku literārais mantojums
          Novada vizītkarte
     Pašvaldība
          Civilās aizsardzības plāns
          Budžets
               Atalgojums
               Pašvaldības budžets
               Publiskie gada pārskati
          Attīstības projekti
          Iepirkumi
               Iepirkumu arhīvs
               Iepirkumu rezultāti
          Struktūra un kontakti
               Pagasta pārvalžu kontakti
               Pašvaldības iestāžu kontakti
          Teritorijas plānojums
          Vārkavas novada dome
               Komitejas
               Pašvaldības nolikums
               Apbalvojumi
               Izpilddirektors
               Komisijas
               Ilgstējīgas attīstības stratēģija 2012.-2030. gadam
               Attīstības programma 2012.-2018. gadam
               Būvvalde
               Domes saistošie noteikumi
               Deputāti
               Rekvizīti
               Priekšsēdētāja, vietniece
     Pakalpojumi
          Maksas pakalpojumi
     Nozares
          Sociālā palīdzība un pakalpojumi
               Eiropas atbalsta fonds vistrūcīgākajām personām (2014 - 2020)
               Kā var saņemt maznodrošinātas ģimenes (personas) statusu?
               Sociālie pakalpojumi
               Sociālā palīdzība, kas ir saistoša visām Latvijas pašvaldībām
               Papildu sociālā palīdzība, ko sniedz Vārkavas novada pašvaldība
               Iesniegumu, priekšlikumu un sūdzību iesniegšanas un izskatīšanas kārtība
          Drošība un kārtība, noderīgas saites
          Kultūra
               Mākslinieciskās pašdarbības kolektīvi
               Pasākumu plāna projekts 2016. gadam
          Sports
          Bibliotēkas
          Izglītība
          Jauniešiem
          Bāriņtiesa
          Veselība
          Uzņēmējdarbība
          Lauksaimniecība
          Baznīcas
          Kapsētas
          Nevalstiskās organizācijas
          Plašsaziņas līdzekļi
          Dzimtsarakstu nodaļa



Pēdējo reizi izmaiņas veiktas: 17.11.2010 18:53:28

Vārkavas novada pašvaldības dome
Izstrādāts SIA "DATATEKS", 2010
wheat

Kontaktinformācija
Tālrunis: 65329632, 28239646
E-pasts: dome@varkava.lv
Atbildīgais par mājas lapas saturu: Dagnija Dudarjonoka
Tālrunis: 20385972

Notikumu kalendārs
forward
forward
Veselā miesā vesels gars

Vēl joprojām sabiedrībā eksistē nepamatoti pieņēmumi, ka sirds un asinsvadu slimības (ieskaitot sirds slimības un infarktu) ir ar dzīves veidu saistītas saslimšanas, kas pamatā skar gados vecākus, turīgus cilvēkus, biežāk vīriešus. Reālā situācija pierāda, ka sirds un asinsvadu slimības skar dažādu populāciju un vecuma grupu cilvēkus, ieskaitot sievietes un bērnus. Katrs trešais nāves gadījums sieviešu populācijā ir saistīts ar sirds un asinsvadu slimībām. Ik gadu apmēram 1 miljons bērnu piedzimst jau ar iedzimtām sirds kaitēm. Turklāt bērni no sirds un asinsvadu slimībām var ciest pat divkārt – gan slimojot paši, gan redzot, kā saslimst un ar šiem veselības traucējumiem cenšas sadzīvot viņu vecāki un tuvinieki.

Līdz ar to šogad Pasaules Veselības organizācijas (PVO) Pasaules Sirds dienā  29.septembrī īpaša uzmanība tiek pievērsta sieviešu un bērnu veselībai, aktivizējot sabiedrību iesaistei dažādās sirds veselības veicināšanas aktivitātēs.

Vēl joprojām Sirds un asinsvadu slimības ir biežākais mirstības cēlonis Latvijā, kā arī pasaulē (17,3 miljoni nāves gadījumu saistībā ar sirds un asinsvadu slimībām katru gadu). Tās izraisa smagas veselības problēmas, nespēju un priekšlaicīgu nāvi, kā arī rada lielus finansiālus zaudējumus gan pašam indivīdam, gan ģimenei, gan sabiedrībai kopumā. 

Risku saslimt ar sirds un asinsvadu sistēmas slimībām ir iespējams mazināt vai pat novērst, izdarot veselīgu izvēli un mainot savu dzīvesveidu. Sirds veselības veicināšanai ir svarīgi iegaumēt šādus veselīga uztura izvēles principus:

1.    Atpazīstiet labos un sliktos taukus! Lietojiet zivis (vismaz 2 reizes nedēļā) un kvalitatīvu augu eļļu! Vislabākie tauki ir zivs tauki. Ļoti laba eļļa ir olīveļļa. Labi tauki ir kvalitatīva rapšu eļļa un citas nerafinētas augu eļļas. Slikti tauki ir dzīvnieku un piena tauki, kas veidojas augu eļļu rūpnieciskajā apstrādē.

2.      Ierobežojiet sāls daudzumu uzturā! Ne vairāk kā 5 g dienā! Nelieciet klāt sāli jau gatavam ēdienam. Samaziniet sāls daudzumu gatavojot. Izvairieties no sāļiem ēdieniem.

3.      Lietojiet daudz (vismaz 400 – 500 gramus dienā) svaigu dārzeņu, salātu, arī augļu!

4.      Izvairieties lietot uzturā ātrās ēdināšanas tipa produktus kā, piemēram, frī kartupeļi, burgeri, u.tml.

5.      Ik dienas uzņemiet vismaz 30 – 45 g šķiedrvielu, lietojot uzturā graudaugu produktus, augļus un dārzeņus.

6.     Kontrolējiet savu svaru – samaziniet saldumu un konditorejas izstrādājumu lietošanu uzturā, nelietojiet saldinātos dzērienus, ierobežojiet uzņemto kaloriju daudzumu!

7.      Ierobežojiet alkohola patēriņu, dienā nepārsniedzot 2 glāzes (20 g alkohola dienā) vīriešiem un 1 glāzi (10 g alkohola dienā)

Ievērojot šos principus, katrs var samazināt risku saslimt ar tādām slimībām kā miokarda infarkts (sirdslēkme) vai insults (sirdstrieka).

Informācija no www.vm.gov.lv

Jūsu jautājums / ieteikums domei
Aptauja

Neviena aptauja nav aktīva.


Aptauju arhīvs »